onsdag 2. november 2011

Herlig sjokolade lakris kake

Som helt fersk blogger må eg tilstå at eg gruer meg, men "here goes":)

Har prøvd ut en ny oppskrift denne uken på ei nydelig sjokolade/lakris kake, kan anbefalest til lakris og sjokolade elskere!!

200 gr mørk sjokolade
200 gr romtemp smør
4 egg
2 dl sukker
150 gr hvetemel
6 stk kick lakris godteri eller lignende ( kan nok bruke sjokolade trøfflene fra La Pralin inni, kanskje chili trøffler:))

Smelt smør og sjokolade i en panne.
Pisk egg og sukker til eggedosis, sikt i det tørre og rør forsiktig.
Ha i sjokolade røren og bland det, del lakris godteriet og bland det i røra, helles i en godt
smurdt 22 form eller hjerte form som eg bruker:))
Stekes på 185`c i ca 20 min.





















Avkjøl på rist, legg den på et fint fat og sikt over litt kakao og server! Nam Nam

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar